Professioneel logo

het Beeldmerk

Je logo is je belangrijkste identiteitsdrager binnen je branding. Het straalt de eigenschappen van je bedrijf uit en is vaak één van de eerste dingen die je klanten zien (en wat blijft hangen). Het geeft vaak een kleine insight in wat je doet als bedrijf.

Een voorbeeld

Het logo van ‘De Smarketeer’ heeft bijvoorbeeld twee kanten, die compleet tegenovergesteld zijn qua kleuren. Waarom? Het is een samenwerking tussen een marketeer en een sales expert. Deze werelden botsen enorm, vanwege hun verschillende waarden; en toch hebben zij hun krachten weten te bundelen in een toffe samenwerking!

Primair logo, secundair logo, beeldmerk
Het primaire logo wordt het meeste gebruikt. Dit is je ‘hoofd logo’. Het bevat je volledige naam en eventueel een beeldmerk. 

Het secundaire logo is een afgeleide van het primaire logo, maar anders ingedeeld. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat dit logo in een vierkant of cirkel staan in plaats van de originele rechthoekige vorm. 

Sublogo en icoon
Het sublogo is een sterk vereenvoudigde vorm van het logo. Hoe het sublogo vormgegeven wordt, hangt af van je primaire logo. Het kan bestaan uit initialen en elementen uit je hoofd logo. Deze variant wordt vaak gebruikt op social media of in e-mailhandtekeningen. 

Het icoon kan worden ingezet als een apart element. Het kan bestaan uit een beeldmerk, icoon of initialen. Je kan hele leuke patronen maken met een icoon of hem al favicon gebruiken. Zo kun je je branding tot in de kleinste details doortrekken!

Visuele Branding

de Look & Feel

Mentale en visuele identiteit
Branding
is heel breed. Het is namelijk niet alleen wat je ziet, maar omvat ook je strategie, doelgroep, mentale én visuele identiteit. 

Je mentale identiteit zijn je visie, missie en je waarden. Wat wil je overbrengen op je klanten?

Je visuele identiteit sluit hierop aan door het gebruik van bepaalde kleuren, lettertypes, vormen, materialen, etc. Bij het kiezen van een kleurenpalet, houd ik rekening met de betekenis achter de kleuren en het (psychische) effect op je klanten.

Met de juiste combinatie van deze twee, trek je jouw klanten naar je toe! 

Brandbook
Je Brandbook is als het ware een overzicht van je bedrijf. Het vertelt het verhaal van jouw bedrijf, van a tot z. Het gaat niet alleen over je logo en kleurenpalet. Het is een weergave van je verhaal, missie, visie, waarden, tone-of-voice en strategie.

De leidraad voor je visuele branding wordt uiteraard ook opgenomen in het boek. Je vindt een overzicht van kleuren, typografie, vormen en structuren, materialen, lay-outs, illustraties, foto’s en natuurlijk je logo. 

Het is kortom een complete weergaven van wie je bent als bedrijf en hoe wilt dat je klanten je zien!

Drukwerk

creatieve creaties

Het klink misschien heel ouderwets… ‘drukwerk‘, maar het is zeker niet minder belangrijk geworden! Ook offline marketing is nog steeds relevant. Denk maar eens aan het sturen van een verjaardags kaart naar je (toekomstige) klanten of een dankjewel kaart na het afronden van een gave opdracht! Dat geeft je klant toch nét even dat extra gevoel. Zelfs een zakelijke kerstkaart is mogelijk! 

En natuurlijk niet te vergeten je visitekaartje. Sommige mensen zullen het ouderwets vinden, maar ik niet! Het is heerlijk en makkelijk om tijdens een netwerk borrel of meeting je visitekaartje te kunnen uitdelen. 

Geboortekaarten en uitnodigingen
Geen zakelijk drukwerk nodig, maar wil je wel een eigenwijs geboortekaartje, super eigenwijze uitnodiging voor je handfasting ceremonie of een toch mooie trouwkaart? Ik denk graag met je mee en laat mijn creativiteit op het papier spatten! 

Helemaal enthousiast geworden?

Contact

Postadres
Van Axelestraat 19
4271AR Dussen

06-30370192
info@dejuistekant.nl


Info

K.v.K.:  81316992

Social media