Professionalisering

Visuele branding

Branding is een heel breed begrip. Het is niet alleen wat je ziet, maar gaat ook over je strategie, doelgroep, mentale én visuele identiteit. Je visie, missie en je waarden vallen onder je mentale identiteit. Wat wil je overbrengen op je klanten? 

Door o.a. het gebruik van kleuren, typografie en materialen sluit je visuele identiteit aan op je mentale identiteit.


Ondernemer zijn betekent dat je continu in ontwikkeling bent. Je groeit als persoon enorm en leert veel over jezelf. Je bedrijf groeit met je mee. In de loop van de jaren kan het zijn dat je visie veranderd. Misschien wil je wel iets heel anders gaan doen of aanbieden.


Op een gegeven moment bereik je een punt dat je visuele identiteit niet meer past bij je intrinsieke identiteit. Het begint met elkaar te schuren. Je merkt dat je toe bent aan het professionaliseren van je bedrijf. Intrinsiek is dit proces al begonnen of heb je het misschien zelfs al volledig uitgewerkt. Helemaal top! Dan is het nu tijd voor een nieuw uiterlijk. Samen kijken we naar wat jouw wensen zijn en hoe ik deze kan vertalen naar een passend beeld, zodat alles weer met elkaar in lijn is!

Waarom kies je voor professionele branding:

  • Herkenbaarheid: Door consequent dezelfde kleuren, lettertypes en stijl te gebruiken, zorg je ervoor dat je bedrijf direct herkenbaar is voor je ideale klant, waar mensen je ook tegenkomen.
  • Professionaliteit: Een eenduidige uitstraling wekt vertrouwen en straalt professionaliteit uit. Het laat zien dat je aandacht besteedt aan details en dat je je bedrijf serieus neemt.
  • Duidelijke communicatie: Door het hanteren van een vaste branding, breng je je boodschap helderen begrijpelijk over. Mensen weten wat ze kunnen verwachten en dat maakt communicatie effectiever.
  • Versterkt je merkidentiteit: Elke uiting draagt bij aan het versterken van je merkidentiteit. Hoe vaker mensen je merk in dezelfde stijl zien, hoe sterker de associatie en herinnering. Dus, let’s go!
  • Doelgericht: Of het nu gaat om je website, sociale media, visitekaartjes of advertenties (on- & offline) consequente branding zorgt voor een samenhangend geheel dat bijdraagt aan je doelen en strategieën.


Drukwerk

Bewust met papier

Het klinkt misschien een beetje ouderwets, maar het is zeker niet minder belangrijk voor je bedrijf. Offline marketing is nog steeds relevant. Je zou bijvoorbeeld een verjaardagskaart kunnen sturen naar een (toekomstige) klant of een bedankt kaart na het afronden van die toffe opdracht. Zelfs een zakelijke kerstkaart op maat is mogelijk! Zo zet je je klanten nog even in het zonnetje én laat je jezelf ook weer even zien 😉

Visitekaartjes
Zelf heb ik ook altijd mijn visitekaartjes bij me. Tijdens een netwerkbijeenkomst of meeting is het handig om deze te kunnen uitdelen. En ik krijg ook regelmatig een visitekaartje van andere ondernemers.

Brochures en meer
Ook brochures, flyers en posters worden nog steeds gedrukt en gebruikt. Kijk maar eens om je heen in de supermarkt of in de stad. Overal om je heen zie je nog steeds zakelijk drukwerk om klanten naar de winkels te trekken. 

Waarom kies je voor drukwerk:

  • Tastbaarheid: Drukwerk biedt iets fysieks dat mensen kunnen vasthouden, voelen, en bewaren. Dit zorgt voor een tastbare verbinding met je merk of boodschap, wat vaak langer blijft hangen dan digitale content waar mensen makkelijk langs scrollen.
  •  Kwaliteit en uitstraling: Goed ontworpen drukwerk straalt professionaliteit en kwaliteit uit. De keuze van papier, afwerking en hoe je brandkleuren worden weergegeven, kan een positief effect hebben dat moeilijk te evenaren is met digitale media.
  • Personaliseerbare ervaring: Drukwerk biedt veel mogelijkheden voor maatwerk en personalisatie, zoals het gebruik van speciale afwerkingen, vormen, of zelfs persoonlijke boodschappen. Dit kan een unieke en gedenkwaardige ervaring creëren voor je (toekomstige) klanten.
  • Herkenning: Drukwerk kan een belangrijk onderdeel zijn van je visuele identiteit. Visitekaartjes, brochures, posters, en verpakkingen zijn allemaal dragers van je merk die bijdragen aan de herkenning en herinnering.
  • Strategische aanvulling: Drukwerk en digitale media kunnen elkaar goed aanvullen. Een goede combinatie van beide kan de impact van je marketing- of communicatiestrategie versterken.


Illustraties

creatieve creaties

Met op maat gemaakte illustraties geef je je bedrijf een unieke uitstraling. Het is belangrijk om op te vallen in een concurrerende markt. Zakelijke illustraties helpen je om de aandacht van je ideale klant te trekken en brengen je boodschap op een duidelijke en aantrekkelijke manier over.

Je kunt denken aan een mascotte, infographic, presentaties of juist meerdere illustraties die samen een verhaal vertellen. Samen kunnen we illustraties vormgeven die aansluiten bij jouw behoeften en wensen. De illustraties kun je bijvoorbeeld inzetten als content op social media, je website of juist in je drukwerk.

Waarom kies je voor zakelijke illustraties:

  • Hogere betrokkenheid: illustraties maken ingewikkelde informatie toegankelijker en interessanter, waardoor er meer interactie ontstaat.
  • Consistente branding: illustraties zorgen ervoor dat je visuele content op een lijn ligt met je merkidentiteit
  •  Flexibiliteit en creativiteit: illustraties bieden flexibiliteit om ideeën en concepten op een creatieve manier om te zetten in beeld.
  • Uniek en herkenbaar: originele illustraties onderscheiden je bedrijf en maken je herkenbaar in een wereld vol stockafbeeldingen.


Helemaal enthousiast geworden?

Contact

Postadres
Van Axelestraat 19
4271AR Dussen

06-30370192
info@dejuistekant.nl


Info

K.v.K.:  81316992

Social media

Geverifieerd door MonsterInsights