Re Branding #1

De naamsverandering: Van Tea, Dream & Design naar de juiste Kant

Welkom bij de eerste blog van de juiste Kant! Deze blog is onderdeel van een serie over de re-branding van mijn bedrijf. Benieuwd naar de rest? Hou de website én mijn social media in de gaten!
In deze blog neem ik je mee in de naamsverandering van mijn bedrijf. Waarom wilde ik een andere naam? En het leukste: wat was de inspiratie achter de naam?

Het is eigenlijk best een leuk verhaal hoe ik op mijn nieuwe bedrijfsnaam ben gekomen. Al een tijdje was ik aan het tobben over een andere, passende bedrijfsnaam, maar alles waar ik enthousiast van werd, was al bezet. De naam Tea, Dream & Design paste voor mijn gevoel al een tijdje niet meer bij mij en mijn bedrijf. Ik noemde het gekscherend de ‘baby naam’ van mijn bedrijf en het was nu toch echt tijd voor een volwassen naam!

Tijdens een borrel van mijn werk, kwam ik in gesprek met een collega die ook grafische vormgeving gestuurd heeft. We zaten op een terras in de stad en er was al een hoop lawaai om onze groep heen. Ik ratelde mijn verhaal, over hoe ik al van alles had geprobeerd en gezocht, maar hoe ik toch niks kon vinden. Hij luisterde naar mijn geratel en onderbrak me heel rustig:
‘Maar, wacht even…,’ zei hij. ‘Wat dacht je van: de juiste Kant?’
In de auto onderweg naar huis bleef ik over de naam nadenken. Hij bleef eigenlijk gelijk hangen en is nooit meer verdwenen!

Een maandje heb ik het laten sudderen, zoals ik dat noem. Even laten bezinken, nadenken en voelen wat de naam met me doet. Past dit bij mij? Is het een goede naam voor mijn bedrijf? Is het origineel? Past dit bij wat ik wil gaan uitstralen? Wat wil ik eigenlijk uitstralen? Echt, honderden vragen schoten door mijn hoofd.

De naam voelde zo passend, dat ik stapje voor stapje begon met de re-branding! Het duurde wel even voordat ik het logo had waarvan mijn hart sneller ging kloppen en waar ik de volle 1000% tevreden over was. Maar het verhaal over de vormgeving bewaar ik lekker voor een andere keer 😉

Maar nu weten we nog niet waar die naam voor staat…
Je zou het misschien niet zien aankomen maar… het slaat toch echt op mijn achternaam: Kant. Deels in ieder geval.

Je kunt de naam op verschillende manieren interpreteren en dat vind ik er nu juist zo leuk aan!
Een aantal voorbeelden:

  • De juiste Kant: van de rivier, overkant. Niet dat ik nou zo’n waterrat ben, maar het past wel, gezien waar ik woon en de vissers geschiedenis in mijn familie.
  • De juiste Kant: de stof ‘kant’. Dit heb ik ook terug laten kom in mijn Branding.
  • De juiste Kant: Strak, zakelijk en digitaal óf zacht, vrouwelijjk, bold en stoer?
  • De juiste Kant: links of rechts?

Daarnaast zijn er in het secundaire logo letterlijk twee verschillende kanten te zien: de kant met de Dahlia en de kant met het Ginko blad, dat ook kan lijken op een golvend landschap (als je verder kijkt dan de basis).

Een veelzijdige en veelzeggende naam die past bij mij én mijn bedrijf!

11
22
  1. Primair logo ↩︎
  2. Secundair logo ↩︎

Categories:

Tags:

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente berichten

Recente reacties

Geen reacties om te tonen.

Archieven

Categorieën